Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

21-08-2017 16:11      Core Netwerk

Van donderdag 24 augustus 2017 23:00 tot vrijdag 25 augustus 2017 06:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Core infrastructuur.
Voorafgaand aan de werkzaamheden leiden engineers het dataverkeer om via alternatieve paden. Hierdoor hebben de werkzaamheden minimaal invloed op de diensten van uw klanten.

Tijdens de omschakeling naar de alternatieve paden kunt u mogelijk een korte vertraging of onderbreking ervaren in datastromen (gesprekken/internet) en in de volgende diensten.

IRMA
Hostingdiensten
POP3 diensten
Radius servers
VCD servers
Internet verkeer

21-08-2017 15:20      Spoedwerkzaamheden Extern VLAN Unet

Op dinsdagnacht 22 augustus 2017 van 0:00 uur tot 06:00 uur voert Unet werkzaamheden uit aan haar netwerk.

Als gevolg van deze werkzaamheden is er een downtime te verwachten van +/- 2 uur tijdens het onderhoudswindow.

Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk.

Voor vragen of opmerkingen over deze werkzaamheden kunt u contact opnemen.

21-08-2017 08:31      Blokkeringssysteem simkaarten

KPN voert dinsdag 22 augustus 23:00 uur tot woensdag 23 augustus 03:00 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

21-08-2017 08:30      Voicemailplatform Mobiel

KPN voert dinsdag 22 augustus 23:00 uur tot woensdag 23 augustus 03:00 uur werkzaamheden uit aan haar voicemailplatform.

Tijdens het genoemde service window zijn de voicemailboxen niet beschikbaar.

17-08-2017 14:49      [OPGELOST] Porteren vaste telefoonnummers

— Update 13:00 uur —

Onze leverancier meldt de verstoring te hebben opgelost. Er is een achterstand bij het verwerken van de portering. Het kan enige tijd duren voordat de porteringen zijn afgerond.

— Originele bericht —

Onze leverancier meldt een verstoring in haar systemen voor het porteren van vaste telefoonnummers.

Hierdoor constateren wij dat porteringen die vandaag worden afgeroepen niet correct worden uitgevoerd. Wij adviseren u om indien mogelijk uw portering voorlopig niet uit te voeren. Het uitvoeren van een portering kan leiden tot tijdelijke buitendienststelling van het telefoonnnummer.

Het is nog niet bekend hoe lang deze verstoring zal duren.

17-08-2017 12:56      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 12:05 uur —

KPN heeft de storing opgelost. De orderverwerking is gestart.

— Update 9:15 uur —

Door de storing kunnen ook SIM-wissels niet worden uitgevoerd. SIM-wissels die u aanvraagt in IRMA worden verwerkt zodra de KPN storing is verholpen.

— Oorspronkelijke bericht —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om mobiele porteringen uit te voeren of nieuwe nummers te activeren.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

17-08-2017 12:23      Telefonie platform

In het kader van Icera66 wordt er op woensdag 23 augustus 2017 van 05:00 uur tot 07:00 uur onderhoud gepleegd aan het telefonie platform (Circuit KPN Interconnect).

Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen tot minimale impact op de beschikbaarheid van de dienst.

17-08-2017 12:22      Telefonie platform

In het kader van Icera66 wordt er op vrijdag 25 augustus 2017 van 05:00 uur tot 07:00 uur onderhoud gepleegd aan het telefonie platform (Circuit KPN Interconnect).

Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen tot minimale impact op de beschikbaarheid van de dienst.

17-08-2017 11:55      [OPGELOST] Storing blokkeringssysteem

— Update 11:10 uur —

De verstoring met het blokkeringssysteem is opgelost. U kunt blokkeringen van simkaarten weer via de Billing Portal uitvoeren.

— Oorspronkelijke melding —

Het systeem voor geautomatiseerde blokkeringen is momenteel niet beschikbaar.

U kunt blokkeringen op simkaarten en mobiele opties niet via de Billing Portal uitvoeren.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u contact opnemen met de support van Icera.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

17-08-2017 11:20      [OPGELOST] SELT

— afmelding donderdag 17 augustus 12:15 uur —

De storing met de SELT is opgelost.

— Oorspronkelijke melding 17 augustus 09:15 uur —

Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

16-08-2017 16:06      Ticketsysteem

Op maandag 28 augustus 2017 tussen 19:00 en 23:59 wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Ticketsysteem.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met het Ticketsysteem worden verbroken en is het niet mogelijk om tickets aan te maken of te bewerken.
Indien u tijdens dit onderhoud een storing wilt aanmelden, kunt u contact opnemen met de 24×7 Supportdienst volgens de geldende SLA.

16-08-2017 15:34      Onderhoud PoIP

Van 31 augustus 2017 23:00 uur tot 01 september 2017 07:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het PoIP Equens Wordline platform.

Door de redundante opbouw van het platform is er geen downtime te verwachten. Tijdens de omschakeling is een korte onderbreking mogelijk.

 

11-08-2017 11:59      Colo diensten

Van maandag 28 augustus 2017 23:00 uur tot dinsdag 29 augustus 2017 04:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de colo diensten.

Tijdens dit onderhoud kunt u tijdens de omschakelijk van het dataverkeer mogelijk een korte onderbreking of vertraging ervaren. Die dienst blijft operationeel.

Na het onderhoud monitoren de engineers de colodiensten. Bij vragen kunt u contact opnemen met support op 088-4372636.

10-08-2017 10:37      [OPGELOST] IRMA

— afmelding 11:00 uur —

De verstoring is opgelost.

— oorspronkelijk bericht —

Het is op dit moment beperkt mogelijk om orders aan te maken in IRMA.

Onze engineers voeren onderzoek uit naar de oorzaak.

Wij houden u op de hoogte via cspreporter.

09-08-2017 09:48      [OPGELOST] Internetverkeer Eurofiber

— afmelding 10:45 uur —

Eurofiber heeft het internetverkeer geherrouteerd. Hiermee is de verstoring verholpen.

— oorspronkelijke melding 09:30 uur —

Door een storing bij Eurofiber is het mogelijk dat klanten packetloss ervaren.

Eurofiber heeft de verstoring in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

 

07-08-2017 16:05      [OPGELOST] Porteren vaste telefoonnummers

— Update 2:40 uur —

Onze leverancier meldt de verstoring te hebben verholpen. Porteringen kunnen weer via IRMA afgeroepen worden.

— Originele bericht —

Onze leverancier meldt een verstoring in haar systemen voor het porteren van vaste telefoonnummers.

Hierdoor constateren wij dat porteringen die vandaag worden afgeroepen niet correct worden uitgevoerd. Wij adviseren u om indien mogelijk uw portering voorlopig niet uit te voeren. Het uitvoeren van een portering kan leiden tot tijdelijke buitendienststelling van het telefoonnnummer.

Het is nog niet bekend hoe lang deze verstoring zal duren.

07-08-2017 13:14      [OPGELOST] Billing Portal (CDR)

— Afmelding  14:00 uur —

De CDR’s komen weer binnen. Waarschuwingen m.b.t. limieten komen nog met een vertraging binnen en zullen in de komende uren ingelopen worden.

— oorspronkelijke melding 08:00 uur —

Op dit moment ontvangt de Billing Portal/Beheer portal geen mobiele CDR’s.

Als gevolg van deze verstoring loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter.

Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.

05-08-2017 07:47      [OPGELOST] KPN xDSL Maartensdijk

— afmelding 01:30 —

KPN geeft aan dat de verstoring verholpen is.

— update 17:30  uur —

KPN geeft aan dat de storing gevonden is. Er is sprake van een kabelbreuk. Monteurs zijn op locatie bezig met herstelwerkzaamheden.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in Maartensdijk.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

04-08-2017 17:05      [OPGELOST] KPN xDSL regio Amsterdam

— afmelding 17:15 uur —

KPN geeft aan dat de verstoring is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in regio Amsterdam.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

03-08-2017 12:39      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— afmelding 13:30 uur—

De verstoring is opgelost. De opgelopen achterstand wordt vandaag verwerkt.

— oorspronkelijke melding 08:00 uur —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om mobiele porteringen uit te voeren of nieuwe nummers te activeren.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.