Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

30-06-2015 10:35      [OPGELOST] KPN xDSL- en Glasvezelverbindingen Provincie Zuid-Holland

— Update 18:30 —

KPN meldt dat de storing is verholpen.

— Update 16:35 —

KPN voert verder onderzoek uit en schakelt engineers in op diverse locaties.

De oorzaak van de storing is nog niet bekend.

Wij houden u op de hoogte.

— Update 14:36 —

KPN NOC Backbone is dit probleem aan het onderzoeken.

— Oorspronkelijke melding —

KPN meldt verstoring aan haar netwerk.
Op dit moment zijn er ethernet verstoringen in de regio Rotterdam/Dordrecht

Als gevolg van de storing zijn glasvezelverbindingen mogelijk minder of niet beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.

30-06-2015 08:00      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 11:10 —

We zien de porteringen nu weer op normale snelheid verwerkt worden. De achterstand in de verwerking wordt nu ingelopen.

— Originele melding —

KPN meldt een verstoring in het mobiele porteerproces. Hierdoor worden de mobiele porteringen zeer vertraagd uitgevoerd.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren als er meer informatie beschikbaar komt.

29-06-2015 13:47      [OPGELOST] Eurofiber verbindingen regio Gouda

–UPDATE– 16:40

Algemene stroomstoring in Waddinxveen. De stroomleverancier is momenteel ter plaatste voor het lokaliseren en het oplossen van het probleem.

— Oorspronkelijke melding —

Eurofiber meldt diverse verstoorde verbindingen in de omgeving van Gouda.
Onder andere in de gemeenten Zoetermeer, Waddinxveen  zijn diverse Eurofiber verbindingen niet beschikbaar.

Eurofiber heeft inmiddels monteurs aangestuurd voor herstelwerkzaamheden.

Wij houden u op de hoogte

29-06-2015 12:57      Billing Portal

Op woensdag 1 juli 2015 tussen 17:15 uur en 17:30 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Billing Portal.

Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met de Billing Portal worden verbroken.

De Billing Portal is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in de Billing Portal op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.

Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

29-06-2015 12:56      IRMA

Op woensdag 1 juli 2015 tussen 17:15 uur en 17:30 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.

Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken.

IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.

Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

29-06-2015 07:16      [OPGELOST] KPN xDSL Gouda,Moordrecht,Waddinxveen

–UPDATE– 16:02

KPN meldt dat de storing is verholpen.

— Oorspronkelijke melding —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk.

De verstoring betreft een aantal DSLAMs in de omgeving van Gouda.

Ondere andere in de gemeenten Moordrecht,Waddinxveen zijn diverse verbindingen niet beschikbaar

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL-verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.

26-06-2015 08:52      [OPGELOST] KPN xDSL- en Glasvezelverbindingen Denhaag

–UPDATE– 14:04

KPN meldt dat de storing is verholpen.

— Oorspronkelijke melding —

KPN meldt een verstoring aan het ethernet netwerk in Denhaag
Eindgebruikers met een KPN xDSL- of Glasvezelverbinding in deze regio ondervinden onderbreking van hun diensten.
KPN monteurs zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

26-06-2015 07:24      [OPGELOST] Cloud Portal

— Update 9:45 —

Engineers hebben de fout gevonden en verholpen. De Cloud Portal is bereikbaar.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat het Cloud Portal niet bereikbaar is.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek.
Er is geen impact voor live diensten.
Wij houden u op de hoogte.

25-06-2015 12:14      Voicemailplatform Mobiel

KPN voert woensdag 8 juli 22:15 uur tot 9 juli 00:30 uur spoedwerkzaamheden uit aan haar voicemailplatform.

Tijdens het genoemde service window zijn de voicemailboxen niet beschikbaar.

25-06-2015 12:09      Blokkeringssysteem Simkaarten

KPN voert woensdag 8 juli 22:15 uur tot donderdag 9 juli 00:30 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

25-06-2015 10:12      Blokkeringssysteem Simkaarten

KPN voert maandag 6 juli 22:45 uur tot dinsdag 7 jui 02:00 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

25-06-2015 07:48      [OPGELOST] Cloud DNS server

— Update 11:15 —

Engineers hebben de fout gevonden en verholpen. Alle records zijn inmiddels weer benaderbaar.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben zojuist een verstoring vastgesteld aan een Cloud DNS server (ns1.Iceracloud.nl).

Diensten die gebruik maken van deze DNS server kunnen verminderd bereikbaar zijn.

Engineers zijn bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

 

22-06-2015 07:32      [OPGELOST] Leverstraat mobiel

— Update 11:10 —

KPN heeft fout gevonden en verholpen. Alle achterstanden in de verwerking zijn inmiddels ingelopen.

— Oorspronkelijke melding —

Op dit moment ervaren we een vertraging in de leverstraat voor mobiel.

De volgende zaken worden niet of zeer vertraagd uitgevoerd:

  • Mobiele porteringen
  • Nieuwe abonnementen
  • SIM-wissels

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren als er meer informatie beschikbaar komt.

18-06-2015 11:44      [OPGELOST] I AM en HIPIN

Support ontvangt op dit moment meerdere meldingen dat I AM en HIPIN verminderde performance hebben.

Engineers zijn een onderzoek gestart. Wij houden u op de hoogte.

18-06-2015 08:26      Voicemailplatform Mobiel

KPN voert zaterdag 4 juli 23:00 uur tot zondag 5 juli 12:00 uur spoedwerkzaamheden uit aan haar voicemailplatform.

Tijdens het genoemde service window zijn de voicemailboxen niet beschikbaar.

18-06-2015 08:22      Blokkeringssysteem Simkaarten

KPN voert zaterdag 4 juli 23:00 uur tot zondag 5 juli 12:00 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

17-06-2015 11:30      [OPGELOST] Porteringen vaste telefoonnummers

— Update 9:00 uur 18 juni 2015 —

KPN meldt de storing afgelopen nacht te hebben verholpen. Er is nog wel een achterstand in de verwerking van de porteerverzoeken. KPN verwacht deze achterstand aan het eind van de dag te hebben weggewerkt.

— Update 17:00 uur —

KPN kan nog geen indicatie afgeven wanneer deze verstoring verholpen is.

— Update 16:10 uur —

KPN meldt dat het behandelen van nieuwe porteerverzoeken ook is vertraagd door deze verstoring. Hierdoor kan het langer duren voordat u bericht krijgt of een portering is goedgekeurd.

De oorzaak is nog niet gevonden.

— Update 15:15 uur —

KPN meldt de oorzaak nog niet gevonden te hebben. De porteringen lopen wel door maar met grote vertraging.

Ook geporteerde telefoonnummers van andere telecom providers ondervinden hinder van deze verstoring.

— Oorspronkelijk bericht —

KPN meldt een verstoring in haar leverstraat waardoor porteringen van vaste telefoonnummers naar het Icera netwerk vertraagd doorgang vinden.

Door deze vertraging zal het langer duren voordat uw portering afgerond is. De porteringen die vandaag al afgeroepen zijn worden op dit moment met aanzienlijke vertraging uitgevoerd.

KPN heeft de verstoring in onderzoek maar kan nog geen oplostermijn geven.

We houden u op de hoogte.

08-06-2015 13:44      Cloud Portal

Van zondag 05-07-2015  21.30 uur tot maandag 06-07-2015 6.30 uur  wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Cloud Portal. Het gevolg hiervan is dat er een onderbreking van het Cloud Portal zal plaatsvinden binnen het genoemde tijdspad. Tussen deze tijden kan er gedurende het grootste gedeelte van het onderhoud niet ingelogd worden in de Cloud Portal en kunnen er daardoor geen bestellingen en/of wijzigingen worden doorgevoerd.

Het onderhoud betreft een uitgebreide upgrade om de nieuwste versie van het Cloud Portal op de servers te installeren.

Wij verzoeken u geen wijzigingen door te voeren binnen het Cloud Portal of in te loggen in het Cloud Portal gedurende deze periode.