Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

26-08-2015 08:24      Blokkeringssysteem Simkaarten

KPN voert zaterdag 12 september 23:00 uur tot zondag 13 september 10:00 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

 

26-08-2015 08:19      Voicemailplatform Mobiel

KPN voert zaterdag 12 september 23:00 uur tot zondag 13 september 10:00 uur werkzaamheden uit aan haar voicemailplatform.

Tijdens het genoemde service window zijn de voicemailboxen niet beschikbaar.

 

24-08-2015 08:15      Open Xchange

Op dinsdag 1 september van 23.00 uur tot woensdag 2 september 1.00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Open-Xchange platform.

Er kan een korte onderbreking van de dienst plaatsvinden binnen het genoemde tijdspad.

Het betreft regulier onderhoud om de laatste updates op het Open-Xchange platform te kunnen installeren.

 

19-08-2015 07:50      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 10:45 —

KPN meldt de storing te hebben verholpen. Het blokkeren van SIM-kaarten kan weer via de Billingportal worden uitgevoerd.

— Originele bericht —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor constateren wij dat de volgende zaken niet worden uitgevoerd:

  • Het opleveren van nieuwe abonnementen
  • Het uitvoeren van SIM-wissels
  • Blokkeren van SIM-kaarten via de Billingportal

Voor het blokkeren van SIM-kaarten kunt u een ticket openen en daarna contact opnemen met onze supportdesk.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij informeren u als er meer informatie beschikbaar komt.

17-08-2015 13:09      Cloud Portal

Op dinsdag 1 september 2015 tussen 00:00 uur en 09:00 uur wordt er een upgrade geïnstalleerd op het Cloud Portal.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met het Cloud portal worden verbroken.

Het Cloud Portal is direct na de upgrade weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in het Cloud Portal op de slaan voordat de upgrade wordt uitgevoerd.

Er is geen impact voor live diensten.

Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen met Support of een ticket aanmaken in IRMA.

17-08-2015 07:04      [OPGELOST] BBNED Ethernet Verbindingen

— AFMELDING — 10:23 uur —

BBNED meldt de storing af. Alle verbindingen zijn hersteld.

Momenteel ondervindt BBned storing op haar netwerk.

Als gevolg van de storing zijn een beperkt aantal BBNED SDSL.BIS verbindingen niet beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.

14-08-2015 07:13      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 13:20 —

KPN meldt dat de verstoring verholpen is. Alle mobiele porteringen zijn verwerkt.

— Oorspronkelijke melding —

KPN ondervindt momenteel een verstoring in hun leverstraat voor mobiele producten. Hierdoor worden de volgende mutaties vertraagd uitgevoerd:

  • SIM-swaps;
  • Blokkeringen en deblokkeringen;
  • Oplevering van porteringen en nieuwe abonnementen;
  • Voicemail in- en uitschakelen;

Deze vertraging bij oplevering doet zich met name voor op het 4G component. Hierdoor kan het gebeuren dat de klant na oplevering wel kan bellen maar niet direct gebruik kan maken van mobiel internet.

Een oplostijd is nog niet bekend.

12-08-2015 07:22      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 17:00 uur —

KPN meldt de storing te hebben opgelost.

— Originele bericht —

KPN ondervindt momenteel een verstoring in hun leverstraat voor mobiele producten. Hierdoor worden de volgende mutaties vertraagd uitgevoerd:

  • SIM-swaps;
  • Blokkeringen en deblokkeringen;
  • Oplevering van porteringen en nieuwe abonnementen;
  • Voicemail in- en uitschakelen;

Deze vertraging bij oplevering doet zich met name voor op het 4G component. Hierdoor kan het gebeuren dat de klant na oplevering wel kan bellen maar niet direct gebruik kan maken van mobiel internet.

Een oplostijd is nog niet bekend.

10-08-2015 09:55      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 15:10 11 augustus —

KPN heeft aangegeven dat de vertraging is afgenomen. De mobiele processen zijn weer gestart. Houd u er rekening mee dat er nog enige vertraging voor kan komen.

— Update 11:34 11 augustus —

De storing duurt nog steeds voort. KPN kan geen indicatie geven van de oplostijd.

— Update 9:10 11 augustus —

KPN meldt dat de storing nog niet is verholpen. De mobiele porteringen die voor vandaag gepland staan worden nog niet uitgevoerd.

Een oplostijd is nog niet bekend.

— Update 13:10 10 augustus —

KPN meldt dat de volgende mutaties vertraagd worden opgeleverd:

  • SIM-swaps;
  • Blokkeringen en deblokkeringen;
  • Oplevering van nieuwe abonnementen;
  • Voicemail in- en uitschakelen;

Een oplostijd is nog niet bekend.

— Originele melding —

KPN ondervindt momenteel een vertraging in hun leverstraat voor mobiele producten. Mobiele abonnementen die vanochtend actief gekomen zijn kunnen daardoor nog niet naar behoren werken.

Nieuwe abonnementen kunnen besteld worden in IRMA maar worden pas opgeleverd zodra KPN deze vertraging heeft opgelost.

10-08-2015 08:04      [OPGELOST] Storing KPN Leverstraat

— update 11:50 uur —

De patch is uitgevoerd en de omgeving werkt weer naar behoren.

Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk op WBA diensten:

– Ordering New/Migrate Line
– Prequalify/Zip code checks
– Migrate info
– Carrier info
– Disconnects

De diensten zijn op dit moment beperkt beschikbaar. KPN heeft aangegeven deze ochtend nog een patch te gaan testen en implementeren.

Wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

06-08-2015 11:41      [OPGELOST] KPN xDSL- en Glasvezelverbindingen Utrecht

— UPDATE – 21:27

De (mobiele) verbindingen zouden hersteld zijn.

— UPDATE – 21:05

KPN geeft aan dat 90% van de diensten hersteld zijn.

— UPDATE – 20:05

KPN heeft de verwachte oplostijd bijgesteld naar 21:00 uur.

— UPDATE – 17:00
Door de storing is ook een aantal mobiele masten getroffen. Gebruikers hebben mogelijk in een deel van deze regio geen bereik.

KPN meldt een verwachte oplostijd van 18:30 uur.

–UPDATE– 15:23

Monteur is momenteel bezig met het vervangen van hardware.

Nog geen verwachtte hersteltijd op het moment.

KPN meldt verstoring aan haar netwerk.
Op dit moment zijn er ethernet verstoringen in Utrecht en enkele omliggende plaatsen

Als gevolg van de storing zijn glasvezelverbindingen mogelijk minder of niet beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.

05-08-2015 12:25      [OPGELOST] Storing KPN Leverstraat

— update 07-08-2015 20:30 uur —

De KPN meldt dat de performance problemen zijn opgelost. Deze werden veroorzaakt door een koppeling met een externe leverancier.

— update 07-08-2015 14:00 uur —

Het is niet duidelijk wat de performance van de KPN systemen negatief beïnvloed. KPN blijft onderzoek doen naar de oorzaak hiervan en haar systeem monitoren.

— update 07-08-2015 09:00 uur —

Het onderhoud van gisterenavond heeft helaas geen stabielere omgeving tot gevolg gehad. De omgeving zal door de KPN gemonitord worden.

— update 06-08-2015 16:10 uur —

Vanaf 20:00 tot 02:00 zal de KPN opnieuw spoedonderhoud aan haar systemen uitvoeren. Binnen dit tijdsbestek zijn alle onderstaande diensten niet beschikbaar.

— update 06-08-2015 12:05 uur —

De diensten zijn weer beschikbaar. De performance van de omgeving is niet stabiel genoeg. De omgeving zal door de KPN gemonitord worden.

— update 06-08-2015 09:40 uur —

De verstoring is nog niet volledig opgelost. Onderstaande diensten blijven beperkt beschikbaar.

— update 05-08-2015 16:10 uur —

KPN gaat vanavond tussen 23:00 en 00:30 spoed onderhoud uitvoeren aan haar systemen om deze storing op te kunnen lossen.

Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk op WBA diensten:

– Ordering New/Migrate Line
– Prequalify/Zip code checks
– Migrate info
– Carrier info
– Disconnects

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

05-08-2015 11:25      [OPGELOST] Cloud Portal

— Update 15:30 —

Engineers hebben de fout gevonden en verholpen. De Cloud Portal is bereikbaar.

Onze engineers hebben vastgesteld dat het Cloud Portal slecht bereikbaar is.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek.
Er is geen impact voor live diensten.
Wij houden u op de hoogte.

03-08-2015 07:59      [OPGELOST] Storing KPN Leverstraat

Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat.

De volgende procedures zijn momenteel niet mogelijk op WBA diensten:

– Ordering New/Migrate Line
– Prequalify/Zip code checks
– Migrate info
– Carrier info
– Disconnects

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.