Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

19-01-2017 16:05      Internetverkeer

Door een korte onderbreking bij een leverancier van internetverkeer is een deel van de internetverbindingen weggevallen.
Binnen enkele seconden heeft het Icera netwerk het verkeer omgeleid.

Gebruikers van Icera diensten met een verbinding buiten het Icera netwerk hebben mogelijk een korte onderbreking ervaren.
De leverancier heeft de verstoring inmiddels hersteld.

19-01-2017 16:01      [OPGELOST] KPN xDSL regio Den Haag

— afmelding 17:00 uur —

Onze engineers melden dat de DSLAM in Den Haag is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

— update 19-01-2017 15:00 uur —

Onze engineers melden dat door een stroomonderbreking vanuit een naast gelegen pand de DSLAM nog in storing staat.
Engineers zijn bezig met herstelwerkzaamheden.

–oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM storing in Den Haag.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

19-01-2017 14:07      [OPGELOST] KPN xDSL / Fiber Haarlem

—afmelding 15:00 uur—

Onze engineers melden dat de DSLAM in Haarlem is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM storing in Haarlem.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL en Fiber verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

18-01-2017 10:34      [OPGELOST] Cloud Portal

— Afmelding 11:30 uur —

Engineers melden dat de storing met betrekking tot de Cloud Portal is opgelost.

— update 17-01-2017 17:15 uur —

Onze engineers melden dat de verstoring op de Cloud Portal is opgelost en dat de Cloud Portal in monitoring wordt gehouden. Vanavond tussen 23:00 uur en 07:00 uur vinden er onderhoudswerkzaamheden plaats aan de Cloud Portal. Dit heeft geen impact op de live diensten.

— oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.
Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal. Tevens zijn reeds geplaatste orders vertraagd. Dit heeft geen impact op live diensten.

Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

17-01-2017 14:19      Onderhoud mShield

Op 23 februari van 00:10 uur tot 01:10 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1011, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 213.247.122.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 14:17      Onderhoud mShield

Op 22 februari van 23:00 uur tot 00:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1010, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 212.121.112.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 14:13      Onderhoud mShield

Op 22 februari van 00:10 uur tot 01:10 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1009, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 46.44.150.0/24 of 89.146.13.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 14:08      Onderhoud mShield

Op 21 februari van 23:00 uur tot 0:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1008, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 213.144.242.0/24, 89.146.23.0/24 of 89.146.59.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 13:59      Onderhoud mShield

Op 15 februari van 23:00 uur tot 0:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1006, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een IP-adres uit de reeks 145.131.210.0/24 of 89.146.33.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 13:26      Onderhoud mShield

Op 16 februari van 00:10 uur tot 01:10 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1007, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 84.246.5.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 13:24      Onderhoud mShield

Op 15 februari van 00:10 uur tot 01:10 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1005, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 145.131.209.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 13:09      Onderhoud mShield

Op 14 februari van 23:00 uur tot 00:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1004, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 145.131.190.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 13:07      Onderhoud mShield

Op 9 februari van 23:00 uur tot 00:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1003, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 145.131.156.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 13:05      Onderhoud mShield

Op 7 februari van 23:00 uur tot 00:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1002, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 145.131.133.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 12:59      Onderhoud mShield

Op 2 februari van 23:00 uur tot 00:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1001-R, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De servers waar onderhoud op gepleegd worden, hebben een ip-adres uit de volgende reeksen 212.121.120.0/24 en 37.153.255.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

17-01-2017 08:39      [OPGELOST] Cloud Portal / vertraging cloud orders

— Afmelding 09:30 uur —

Engineers melden dat de storing met betrekking tot de Cloud Portal is opgelost.

— Oorspronkelijke melding  —

Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.
Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Tevens zijn reeds geplaatste orders vertraagd. Dit heeft geen impact op live diensten.

Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

13-01-2017 15:02      [OPGELOST] Cloud Portal

— Afmelding 16:00 uur

Engineers melden dat de storing met betrekking tot de Cloud Portal is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.
Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Tevens zijn reeds geplaatste orders vertraagd. Dit heeft geen impact op live diensten.

Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

12-01-2017 12:27      [OPGELOST] Cloud Portal

— Afmelding 13:30 uur

Engineers melden dat de storing met betrekking tot de Cloud Portal is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.
Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Tevens zijn reeds geplaatste orders vertraagd. Dit heeft geen impact op live diensten.

Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

06-01-2017 08:26      [OPGELOST] Tele2 Glasverbindingen

— afmelding 23:59 uur —

Monteurs van Tele2 melden de storing af.

— update 21:05 uur —

Tele2 meldt een verstoring aan een netwerkcomponent in de Core. Monteurs van Tele2 voeren op dit moment herstelwerkzaamheden uit.

Wij houden u op de hoogte via deze website.

— melding 20:30 uur —
Uit meldingen van onze klants blijkt dat op diverse locaties in Nederland gebruikers niet kunnen beschikken over glasvezelverbindingen van Tele2.

Onze engineers hebben de storing aangemeld bij Tele2 en wachten op terugkoppeling.

Wij houden u op de hoogte via deze website.

05-01-2017 09:28      [OPGELOST] Receptionist en Call Center Client

— afmelding 09:30 uur —

Het certificaat is vervangen en de werking van de Clients is hersteld.

— aanmelding 09:00 uur —
Gebruikers van de Receptionist en Call Center clients zien bij het gebruik van webapps.kpneen.nl een certificaat error.
Onze engineers werken aan vervanging van het huidige certificaat. Naar verwachting beschikt u in de loop van de ochtend over een nieuw certificaat.
Bij de vervanging van het certificaat zal de gebruiker opnieuw moeten inloggen.

Uit onderzoek van onze engineers blijkt dat u in de webbrowser Internet Explorer en Chrome, ondanks deze melding toch de Clients kunt gebruiken.