Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

22-06-2017 13:58      Telefonie platform

Van donderdag 29 juni 2017 23:00 uur  tot vrijdag 30 juni 2017 01:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
De werkzaamheden bestaan uit het installeren van een software upgrade op de SBC’s voor publieke SIP registraties.

Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen tot minimale impact op de beschikbaarheid van de dienst.

22-06-2017 12:51      Migratie BBNed 5, 6, 7 en 8

In het kader van Icera66 migreren onze engineers op donderdag 6 juli om 23:00 uur routers verantwoordelijk voor BBNed verbindingen.
Tijdens het onderhoud zijn de verbindingen niet beschikbaar.

Naar verwachting zijn de werkzaamheden om 04:00 uur afgerond.
Onze engineers monitoren de BBNed verbindingen na afloop van de werkzaamheden.

22-06-2017 12:50      Migratie BBNed 1, 2, 3 en 4

In het kader van Icera66 migreren onze engineers op maandag 3 juli om 23:00 uur routers verantwoordelijk voor BBNed verbindingen.
Tijdens het onderhoud zijn de verbindingen niet beschikbaar.

Naar verwachting zijn de werkzaamheden om 04:00 uur afgerond.
Onze engineers monitoren de BBNed verbindingen na afloop van de werkzaamheden.

22-06-2017 12:03      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

— Update 17:10 uur —

KPN meldt de verstoring verholpen te hebben.

—Oorspronkelijke melding —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren

Het is nog niet bekend hoe lang deze verstoring zal duren.

20-06-2017 09:04      Blokkeringssysteem simkaarten

KPN voert dinsdag 27 juni 23:00 uur tot woensdag 28 juni 02:45 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

20-06-2017 09:03      Voicemailplatform Mobiel

KPN voert dinsdag 27 juni 23:00 uur tot woensdag 28 juni 02:45 uur werkzaamheden uit aan haar voicemailplatform.

Tijdens het genoemde service window zijn de voicemailboxen niet beschikbaar.

20-06-2017 07:43      [OPGELOST] KPN xDSL / FttH regio Deventer

— afmelding 08:30 uur —

Onze engineers melden dat de DSLAM verstoringen in de regio Deventer is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in regio Deventer.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL, FttH en Fiber verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

20-06-2017 07:41      [OPGELOST] KPN xDSL / FttH / Fiber regio Alkmaar

— afmelding 08:30 uur —

Onze engineers melden dat de DSLAM verstoringen in de regio Alkmaar is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Alkmaar.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL, FttH en Fiber verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

20-06-2017 07:40      [OPGELOST] KPN xDSL / FttH regio Zeewolde

— afmelding 08:30 uur —

Onze engineers melden dat de DSLAM verstoringen in de regio Zeewolde is verholpen.

— update 19 juni 2017 15:50 uur —

KPN geeft aan dat de engineer op locatie is gearriveerd en is gestart met  onderzoek en herstel.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in regio Zeewolde.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

16-06-2017 13:08      [OPGELOST] Vertraging telefonie

— Afmelding 13:45 uur —

De omleiding heeft de vertraging verholpen.

— Oorspronkelijke melding 12:15 uur —

Onze engineers zien een vertraging op de SBC voor publieke registraties. Klanten ervaren vertraagd audioverkeer.

Preventief zal er 12:30 uur een omleiding worden uitgevoerd. Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform heeft deze omleiding geen impact op de beschikbaarheid van de dienst.

 

15-06-2017 14:32      [OPGELOST] KPN leverstraat (FTTH, xDSL)

— Update 12 juni 12:00 uur —

Op dit moment is er nog geen update, de verstoring is nog gaande. Indien er meer informatie beschikbaar komt zullen wij u verder informeren.

— Oorspronkelijke bericht —

Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat voor xDSL en FTTH diensten.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Postcode check
  • Ordering New (het afgeven van plandatums en aktiefmeldingen zijn vertraagd)
  • Migrate Line (het afgeven van plandatums en aktiefmeldingen zijn vertraagd)
  • Change Line (het afgeven van plandatums en aktiefmeldingen zijn vertraagd)

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

15-06-2017 13:20      [OPGELOST] Vertraagd internetverkeer

— Update 14:15 uur —

Onze engineers melden dat er geen impact meer is van het verkeersaanbod.

— Update 11:00 uur —

Onze engineers melden dat de impact van het verkeersaanbod afneemt. De engineers monitoren het netwerkverkeer

— Oorspronkelijke melding 09:00 uur—

Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld op het netwerk. De vertraging wordt veroorzaakt door een groot aanbod van data.

Door de verstoring kunt u mogelijk een korte onderbreking of vertraging van het internetverkeer ervaren.

Wij houden u op de hoogte.

 

15-06-2017 09:32      [OPGELOST] Office 365 verstoring

— Afmelding 14-06-2017 12:00 uur —

De geïmplementeerde fix heeft de verstoring verholpen. Hierbij melden wij de verstoring af.

— Update 13-06-2017 14:30 uur —

De oorzaak van de verstoring is gevonden. Er is een fix geïmplementeerd. Wij controleren de komende dagen of dit de verstoring heeft verholpen.

  • Wanneer u merkt dat er gebruikers verwijderd zijn, neem dan a.u.b. contact op met onze support afdeling of dien een ticket in.

— Oorspronkelijke melding  13-06-2017 13:30 uur—

Onze engineers hebben een verstoring geconstateerd op Office 365. Gebruikers kunnen verwijderd zijn uit de Office 365 omgeving. Als gevolg hiervan ervaren gebruikers dat zij niet meer kunnen inloggen op hun account en geen gebruik meer kunnen maken van Office 365.

  • Neem contact op met onze support afdeling of dien een ticket in.
  • Wat kunt u zelf doen: Wanneer deze situatie zich voordoet kunt u in de beheeromgeving van Office 365 inloggen en bij ‘verwijderde gebruikers’ de gebruikers herstellen.

Onze engineers zijn samen met de leverancier een onderzoek gestart. Uiterlijk 16:00 ontvangt u van ons een update.

14-06-2017 15:56      [OPGELOST] Vertraging internetverkeer

— Update 14:00 uur —

Onze engineers melden dat er geen impact meer is van het verkeersaanbod.

— Update 13:00 uur —

Onze engineers melden dat de impact van het verkeersaanbod afneemt. De engineers monitoren het netwerkverkeer

— Oorspronkelijke melding 09:00 uur—

Onze engineers hebben een vertraging van internetverkeer vastgesteld op het netwerk. De vertraging wordt veroorzaakt door een groot aanbod van data.

Door de verstoring kunt u mogelijk een korte onderbreking of vertraging van het internetverkeer ervaren.

Wij houden u op de hoogte.

 

12-06-2017 15:02      Telefonie platform

Van dinsdag 27  juni 2017 23:00 uur  tot woensdag 28 juni 2017 01:00  wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
De werkzaamheden bestaan uit het aanpassen van de load over de SBC’s voor publieke SIP registraties.

Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen tot minimale impact op de beschikbaarheid van de dienst.

09-06-2017 09:11      [OPGELOST] KPN ÉÉN MKB 2.0

— Update 15:30 —

Naar aanleiding van deze verstoring wordt een RFO geschreven. Deze zal maandag 12-06-2017 in de kennisdatabase geplaatst worden.

— Update 12:10 —

Om de verstoring te verhelpen dient u de huntgroepen opnieuw te configureren.
Mediabestanden zijn niet verwijderd, u kunt deze opnieuw koppelen.

— Oorspronkelijke melding 11:30  —

Wij ontvangen meldingen dat op het KPN ÉÉN V2 platform een verstoring is op huntgroepen. Als gevolg hiervan kunt u door u geconfigureerde instellingen missen, bijvoorbeeld:

  • Hoofdtelefoonnummer op Hunt Groep.
  • Doorschakelingen
  • Extensies

Onze engineers hebben de verstoring in onderzoek.

08-06-2017 09:03      [OPGELOST] Tele2 Ethernetverbindingen

—afmelding 10:00 uur—

Onze engineers melden dat de verstoring aan Tele2 Ethernetverbindingen is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

Wij ontvangen meldingen van verstoring aan Tele2 Ethernetverbindingen (Extended Ethernet).

Onze engineers zijn onderzoek gestart en hebben de leverancier ingeschakeld.

Wij houden u op de hoogte.

07-06-2017 12:10      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

—Update 07 juni 13:00 uur —

Alle porteringen met een plandatum 06 juni en 07 juni zijn afgerond.

—Update 06 juni 17:00 uur —

Het grootste deel van de porteringen met plandatum 06 juni zijn afgerond. Porteringen die nog niet omgezet zijn naar het Icera netwerk worden morgen uitgevoerd.

—Update 06 juni 11:30 uur —

De achterstand in mobiele porteringen is ingelopen. Porteringen met de plandatum 6 juni worden nu verwerkt.

— Update 02 juni 16:00 uur —

KPN meldt dat de verstoring is opgelost. De verstoring was het gevolg van defecte hardware, die inmiddels is verwisseld.
De op te leveren mobiele abonnementen zullen vanaf a.s. dinsdag 06 juni worden geactiveerd. Naar verwachting zal het grote aantal orders wel zorgen voor vertraging in de levering.

—Update 2 juni 10:45 uur —

KPN meldt dat de verstoring niet verholpen blijkt. Nieuwe abonnementen en mobiele porteringen worden niet opgeleverd.

—Update 2 juni 09:00 uur —

KPN meldt de verstoring verholpen te hebben. Nieuwe abonnementen en mobiele porteringen worden weer opgeleverd.

— Update 15:20 uur —

KPN meldt de verstoring nog steeds in onderzoek te hebben. Een oplostijd is nog niet bekend.

Mobiele porteringen die voor vandaag gepland staan worden niet eerder dan morgen uitgevoerd.

— Oorspronkelijke melding —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren

Het is nog niet bekend hoe lang deze verstoring zal duren.

07-06-2017 07:44      [OPGELOST] Internetverkeer

— afmelding 14:00 uur —

De monteur heeft om 13:17 de nieuwe lijnkaart geinstalleerd.
De storing is door KPN afgemeld.
Onze engineers monitoren het herstel van verbindingen.

— update 13:30 uur —

We ontvangen meldingen dat de verbindingen herstellen.
KPN is bezig de verstoring op te lossen met monteurs op locatie.

— aanmelding 09:00 uur —
Door een verstoring op aggregatie apparatuur van internetverkeer is een deel van de internetverbindingen kortstondig weggevallen.

Gebruikers van verbindingen hebben mogelijk een korte onderbreking ervaren. Mocht de verbinding zich niet vanzelf herstellen is mogelijk een herstart van de router op klantlocatie noodzakelijk.

06-06-2017 12:39      [OPGELOST] KPN xDSL / FttH regio Wijchen

— afmelding 13:30 uur —

Onze engineers melden dat de DSLAM verstoringen in de regio Wijchen is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in regio Wijchen.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk vertraagd of niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.