Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

09-12-2016 08:01      [OPGELOST] Tele2 Glasvezel- en Ethernetverbindingen

—afmelding 08:45 uur—

Onze engineers melden dat de verstoring in de Regio Utrecht en Noord-Holland is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

Wij ontvangen meldingen van verstoring aan Tele2 Glasvezel- en Ethernetverbindingen (Extended Ethernet) regio Utrecht en Noord-Holland.

Er zijn problemen geconstateerd aan een NODE met klapperende verbindingen als gevolg.

Onze engineers zijn onderzoek gestart en hebben de leverancier ingeschakeld.

Wij houden u op de hoogte.

09-12-2016 06:33      [OPGELOST] Mshield firewall

— afmelding 20:55 uur —

De firewalls waren hersteld om 19:40 uur.
Na monitoring van de dienst hebben onze engineers nu de storing afgemeld.

— update 19:15 uur —

Onze engineers hebben de oorzaak van de verstoring gevonden.
Een deel van de firewalls is omgeleid naar een andere module.
Naar verwachting zullen de resterende firewalls om 20:00 uur volledig beschikbaar zijn.

— update 18:44 uur —

Er is een engineer onderweg naar het datacenter om de firewall te vervangen.
Wij houden u op de hoogte via deze website.

— aanmelding 17:15 uur —

Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan een mshield firewall module.
Gebruikers van deze mshield kunnen geen verbinding maken met het internet. Wij houden u op de hoogte via deze website.

08-12-2016 14:00      Billing Portal

Op woensdag 14 december 2016 tussen 10:00 uur en 16:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Billing Portal.
Tijdens het onderhoud zullen de sessies met de Billing Portal actief blijven.

De werkzaamheden worden naar verwachting 16:00 uur afgerond. In de loop van de middag zullen de verbruiksdetails en limieten geleidelijk worden bijgewerkt, en waarschuwingen worden weer opgepakt.

LET OP: De rating staat tijdens de werkzaamheden uit. Dit houdt in dat verbruiksdetails en limieten niet verwerkt worden en ook géén waarschuwingen zullen afgeven.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

05-12-2016 09:54      Office VPN/ mVPN

Op dinsdag 13 december 2016 tussen 23:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan Office  VPN en mVPN.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies worden verbroken.
De verwachte onderbreking is minimaal 15 minuten.

Office VPN & mVPN zijn direct na de update weer beschikbaar.

05-12-2016 08:49      [OPGELOST] Storing KPN leverstraat

Op dit moment ervaart KPN een storing op de leverstraat voor de koper diensten.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Ordering New/Migrate Line/Change Line
  • Aktiefmeldingen worden niet verzonden
  • Plandata worden niet verzonden

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.

02-12-2016 07:45      Eurofiber verbindingen

Op 4 januari 2017 23:00 uur tot 5 januari 2017 00:01 uur wordt er onderhoud gepleegd op Eurofiber Routers verantwoordelijk voor connectivity diensten.

Tijdens het onderhoudswindow kunt u downtime verwachten.

Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na 2 uur niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

30-11-2016 15:55      [OPGELOST] KPN xDSL en FTTH verbindingen

–opgelost 16:55–

De meeste verbindingen zijn herstelt. Mocht de verbinding niet binnen 60 minuten zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.

— update 16:15 uur —
De router is herstart en herstelt nu de verbindingen. Naar verwachting zullen de meeste verbindingen rond 16:45 uur weer beschikbaar zijn.

— aanmelding 16:00 uur —
Onze engineers hebben zojuist een verstoring vastgesteld aan een aggregatierouter voor KPN xDSL-verbindingen.
Op dit moment zijn verbindingen op de router inactief.

Onderzoek is gestart.

Wij houden u op de hoogte.

30-11-2016 12:46      [OPGELOST] KPN xDSL Delft

—afmelding 13:30 uur—

Onze engineers melden dat de DSLAM storing in Delft is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM storing in Delft.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

30-11-2016 10:22      [OPGELOST] Office 365 oplevering

— Afmelding 11:15 uur —

De leverancier meldt dat de storing met betrekking tot de Office 365 is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat door een storing opleveringen in de Microsoft leverstraat zijn vertraagd.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek. Er is geen impact voor live diensten.

Wij houden u op de hoogte.

30-11-2016 09:59      [OPGELOST] Billing Portal

— Afmelding 9:00 uur —

De storing met betrekking tot de Billing Portal is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan de Billing Portal. Het is momenteel niet mogelijk om de Billing portal te benaderen.

Hierdoor zijn simkaartblokkeringen en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met de support afdeling.

30-11-2016 09:58      [OPGELOST] Kennisdatabase

— Afmelding 10:30 uur —

De storing met betrekking tot de Kennisdatabase is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld aan de Kennisdatabase. Het is momenteel niet mogelijk om de Kennisdatabase te benaderen.

Engineers zijn aangestuurd voor het oplossen van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

29-11-2016 16:05      [OPGELOST] Cloud Portal

— Afmelding 17:00 uur —

De leverancier meldt dat de storing met betrekking tot de Cloud Portal is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.
Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Tevens zijn reeds geplaatste orders vertraagd. Dit heeft geen impact op live diensten.

Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

29-11-2016 08:29      [OPGELOST] KPN xDSL Breda

—afmelding 08:45 uur—

Onze engineers melden dat de DSLAM storing in Breda is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM storing in Breda.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

29-11-2016 07:51      [OPGELOST] KPN leverstraat mobiel

—29-11 afmelding 08:45 uur—

De verstoring in de leverstraat voor mobiel is verholpen. De porteringen zijn uitgevoerd.

—28-11 oorspronkelijke bericht—

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor constateren wij dat porteringen met behoud van simkaart niet worden uitgevoerd.

Het is nog niet bekend hoe lang deze verstoring zal duren.

28-11-2016 07:36      Ticketsysteem

Maandag 12 december 2016 tussen 17:00 en 23:00 wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Ticketsysteem.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met het Ticketsysteem worden verbroken en is het niet mogelijk om tickets aan te maken of te bewerken.
Indien u tijdens dit onderhoud een storing wilt aanmelden, kunt u contact opnemen met de 24×7 Supportdienst volgens de geldende SLA.

28-11-2016 07:34      IRMA

Op maandag 12 december 2016 tussen 17:15 uur en 17:45 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken.
IRMA is direct na de update weer beschikbaar.

Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

25-11-2016 16:19      [OPGELOST] KPN xDSL Dordrecht

—afmelding 17:15 uur—

Onze engineers melden dat de DSLAM storing in Dordrecht is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM storing in Dordrecht.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

25-11-2016 07:43      Telefonie platform

Van woensdag 14 december 23:59 uur tot donderdag 15 december 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
De werkzaamheden bestaan uit het installeren van de laatste updates van het platform.

Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen impact op de beschikbaarheid van de dienst.

22-11-2016 10:45      [OPGELOST] BackupAgent

— afgemeld 22 november 2016 11:45 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost.

— oorspronkelijk bericht —

Onze engineers melden een verstoring in de bereikbaarheid van de dienst BackupAgent.
Het gevolg hiervan is dat de back-up zich niet aan kan melden bij de services en het momenteel niet mogelijk is om een back up te maken.

Wij houden u op de hoogte.

18-11-2016 18:42      [OPGELOST] KPN xDSL / Fiber Capelle aan de IJssel

—afmelding 19:30 uur—

Onze engineers melden dat de DSLAM storing in Capelle aan de IJssel is verholpen.

—oorspronkelijke bericht—

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM storing in Capelle aan de IJssel.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL en Fiber verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.