Netwerkstatus

Op deze pagina vindt u actuele meldingen m.b.t. onze dienstverlening. Zowel storingen als gepland onderhoud worden hier gemeld.

28-03-2017 16:08      Billing Portal

Op woensdag 29 maart 2017 tussen 07:30 uur en 08:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Billingportal.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met de Billingportal worden verbroken.
De Billingportal is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in de Billingportal op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

28-03-2017 13:54      Migratie mShield (SAS-01)

In het kader van Icera 66 migreren onze engineers op donderdag 06 april om 23:00 uur het firewall platform mShield: 1001 – mShield Redunant en 1003 – mShield.
De firewalls van de mShield 1003 zullen gedurende de werkzaamheden niet beschikbaar zijn.
Onze engineers zullen het verkeer door de mShield redundant omleiden naar de standbye unit.
Klanten die gebruik maken van de mShiel Redundant zullen tijdens de werkzaamheden over hun firewall kunnen beschikken.

Naar verwachting zijn de werkzaamheden om 03:00 uur afgerond.
Na afloop van de werkzaamheden zullen onze engineers het firewall platform monitoren.

28-03-2017 13:47      Migratie Uitwijk HUB

In het kader van Icera66 migreren onze engineers op maandag 03 april om 23:00 uur het Uitwijk HUB platform.
Tijdens de werkzaamheden zal het Uitwijk HUB tijdelijk niet beschikbaar zijn.

Naar verwachting zijn de werkzaamheden om 02:00 uur afgerond.
Onze engineers monitoren het Uitwijk HUB platform na afloop van de werkzaamheden.

28-03-2017 10:50      [OPGELOST] Cloud Portal

— Afmelding 17:30 uur

Engineers melden dat de storing met betrekking tot de Cloud Portal is opgelost.

— Oorspronkelijke melding —

Onze engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.
Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

27-03-2017 13:06      Billing Portal

Op woensdag 29 maart 2017 tussen 17:15 uur en 17:45 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de Billingportal.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met de Billingportal worden verbroken.
De Billingportal is direct na de update weer beschikbaar. Wij adviseren u wijzigingen in de Billingportal op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

27-03-2017 13:04      IRMA

Op woensdag 29 maart tussen 17:15 uur en 17:45 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA.
Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken.
IRMA is direct na de update weer beschikbaar.

Wij adviseren u wijzigingen in IRMA op te slaan voordat de update wordt uitgevoerd.
Voor vragen of opmerkingen met betrekking tot dit bericht kunt u contact opnemen.

24-03-2017 15:04      [OPGELOST] Icera Tickets

— afmelding 17:30 uur —

Onze engineers melden dat verstoring met het ticket systeem is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

Door een verstoring in het ticket systeem is het mogelijk dat u geen ticket kunt aanmaken.  U kunt wel reageren op e-mailbevestigingen die u van tickets heeft ontvangen.

Als u een  ticket wil aanmaken en een foutmelding krijgt, kunt u contact opnemen met Icera Support.
Onze collega’s kunnen voor u een ticket aanmaken op een specifieke dienst.

Wij houden u op de hoogte.

24-03-2017 14:47      [OPGELOST] KPN xDSL regio Rotterdam – Waalwijk

— afmelding 15:45 uur —

Onze engineers melden dat de DSLAM in de regio van Rotterdam – Waalwijk is verholpen.

— oorspronkelijke bericht —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM verstoring in de regio van Rotterdam – Waalwijk.

Als gevolg van deze storing zijn KPN xDSL verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 

21-03-2017 14:02      [OPGELOST] Vertraging Office 365 orders

— afgemeld 21 maart 2017 15:00 uur —

Onze leverancier geeft aan dat onderstaande verstoring met betrekking tot de vertraging van nieuw geplaatste Office 365 orders is opgelost. Nieuwe orders kunnen weer zonder vertraging worden ingevoerd.

— Update 17 maart 2017 17:15 uur —

Onze leverancier geeft aan dat de geplaatste Microsoft Office 365 orders zo veel als mogelijk handmatig verwerkt zijn. Omdat er meer informatie nodig is ten behoeve van het onderzoek worden nieuwe orders na de gestelde 48 uur handmatig hersteld.

— Update 16 maart 2017 11:30 uur —

Het onderzoek bij Microsoft is nog in volle gang. Er is momenteel nog steeds sprake van een vertraging op nieuwe of reeds geplaatste orders. Wij houden u op de hoogte.

— Update 15 maart 2017 09:30 uur —

Er is geconstateerd dat de vertraging wordt veroorzaakt door een storing bij Microsoft. Het onderzoek naar de oorzaak loopt.
Wij houden u op de hoogte.

— Update 14 maart 2017 20:00 uur —

Engineers melden dat in verband met uitloopwerkzaamheden van de Office 365 migratie, er momenteel een  vertraging is op nieuwe of reeds geplaatste Microsoft Office 365 orders.

— Oorspronkelijke melding —
In verband met de Office 365 migratie vindt er een vertraging plaats op de Office 365 orders.
Dit heeft geen impact op live diensten.

Onze leverancier is hiervoor aangestuurd. Wij houden u op de hoogte.

21-03-2017 13:45      Blokkeringssysteem simkaarten

KPN voert woensdag 29 maart 23:00 uur tot donderdag 30 maart 03:15 uur werkzaamheden uit aan enkele administratieve systemen. Het systeem voor geautomatiseerde blokkering van simkaarten is hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Tijdens het genoemde service window kunt u simkaartblokkeringen niet via de Billing Portal uitvoeren.
U kunt hiervoor gedurende dit tijdsvenster telefonisch contact opnemen met de 24×7 dienst.

21-03-2017 13:44      Voicemailplatform Mobiel

KPN voert woensdag 29 maart 23:00 uur tot donderdag 30 maart 03:15 uur werkzaamheden uit aan haar voicemailplatform.

Tijdens het genoemde service window zijn de voicemailboxen niet beschikbaar.

20-03-2017 09:15      Telefonie platform

Van dinsdag 04 april 2017 23:00 uur tot woensdag 05 april 03:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform.
De werkzaamheden bestaan uit het installeren van de laatste patches van het platform.

De update is uitvoerig getest op het lab platform, voordat deze is vrijgegeven voor installatie op het productie platform.

Vanwege de redundante opbouw van het Telefonie Platform, hebben de werkzaamheden geen impact op de beschikbaarheid van de dienst.

20-03-2017 09:12      Lab Telefonie platform

Op maandag 3 april van 17:00 tot 19:00 uur voeren engineers werkzaamheden uit op het Lab Telefonie Platform. Het Productie Telefonie Platform ondervind hier geen hinder van.

De werkzaamheden bestaan uit het installeren van de laatste patches van de BroadWorks Software. Deze patches worden op het Lab Platform getest, voordat deze ook op het Productie Platform worden uitgevoerd.

Door de redundante opbouw van het lab platform is er geen impact te verwachten.

07-03-2017 11:13      Onderhoud mShield

Op 28 maart van 23:00 uur tot 0:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1009, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 46.44.150.0/24 of 89.146.13.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

07-03-2017 11:13      Onderhoud mShield

Op 29 maart van 23:00 uur tot 00:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1010, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 212.121.112.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

07-03-2017 11:11      Onderhoud mShield

Op 30 maart van 23:00 uur tot 23:59 uur wordt er onderhoud gepleegd aan de ASA1011, één van de servers verantwoordelijk voor mShield. Om te zien of het onderhoud invloed heeft op uw mShield kunt u het ip adres controleren. De server waar onderhoud op gepleegd wordt, heeft een ip-adres uit de reeks 213.247.122.0/24. Tijdens dit onderhoud is er een downtime van maximaal 30 minuten voor de mShield.

02-03-2017 13:41      [OPGELOST] Icera Tickets

— update 14:40 uur —

De Icera Tickets zijn weer beschikbaar. De verstoring is opgelost.

— update 10:30 uur —

Onze engineers werken aan herstel van de beschikbaarheid van Icera Tickets.
Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

Voor storingen met SLA A verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met Icera Support.

— aanmelding 09:30 uur —

Door een verstoring in de ticketapplicatie is het op dit moment niet mogelijk tickets in te zien of aan te maken via IRMA.
U kunt wel reageren op e-mailbevestigingen die u van tickets heeft ontvangen.

Als u toch een ticket wil aanmaken, kunt u contact opnemen met Icera Support.
Onze collega’s kunnen voor u een ticket aanmaken op een specifieke dienst.

Wij houden u op de hoogte.

28-02-2017 16:26      [OPGELOST] Mshield firewall

— afmelding 17:15 uur —

Onze engineers hebben een korte verstoring vastgesteld aan een mshield firewall module.
Gebruikers van deze mshield kunnen een vertraging hebben ervaren aan het internet.

27-02-2017 09:11      [OPGELOST] SELT

— afmelding 08:30 uur —

Onze engineers melden dat de storing met betrekking tot Single Ended Line Test (SELT) is verholpen.

— oorspronkelijk melding 25 februari 2017 19:20 uur —

Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.

22-02-2017 14:28      [OPGELOST] Vertraging internet- en telefonieverkeer

— afmelding 11:25 uur —

Onze engineers melden dat de verstoring is verholpen. Mogelijk komen mails met vertraging aan.

Onderzoek naar de oorzaak loopt.

— oorspronkelijke bericht —

Onze engineers hebben een verstoring vastgesteld op het netwerk.

Door de verstoring kunt u mogelijk onderbrekingen of vertraging van het internet- en telefonieverkeer ervaren.
Onze engineers hebben deze storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.